ON-OFF, SOLID och Konsumentverket

Ärende: Oskäliga avtalsvillkor

Meddelande: Hej

Jag lämnade in min dotters kamera till ON-OFF i Sisjön för reparation/garantireparation. Försäkringen stod på min Ex-fru. Efter lång tid hör ON-OFF av sig via SMS till mig. Jag ringer och frågar vad de vill. Det visar sig att försäkringen står på min ex-fru och jag får inte använda den. Det finns två sätt att göra detta – antingen föra över försäkringen på mej via kontakt med SOLID i Linköping (013 131313) eller att kameran lämnas in igen, då av min ex-hustru. Vi väljer att kontakta SOLID och ber dem att skicka ett dokument för att föra över försäkringen på mig. Dokumentet anländer aldrig till min Ex-fru. Antingen har det aldrig skickats, alternativt har det gått till hennes gamla adress och försvunnit i eftersändningen till Norge.

I förrgår har jag åter igen kontakt med en Fredrik på ON-OFF sisjön. De undrar vad de skall göra. Jag säger att vi har varit i kontakt med SOLID och att de skulle skicka ett dokument för transfer av försäkring. Ex-frun kontaktar SOLID ioch undrar var dokumentet är – de skickar dokumentet omgående.  Jag meddelade status till Fredrik på ON-OFF Sisjön. I går fick min ex-hustru dokumentet från SOLID, detta är nu i postgången till mig för påskrift för vidarebefordran till SOLID och sedan till ON-OFF.

Idag får jag ytterligare ett SMS från ON-OFF där det står att jag inte kontaktat/svarat dem på SMS:et de skickade den 8/9 2010. Det står att jag kommer att faktureras 795 kr för att jag inte svarat på förra SMS:et. Jag försöker att besvara SMS:et men det går inte. Det finns inga kontaktuppgifter i övrigt i SMS:et.

Detta är banditfasoner och fullständigt oskäligt. Jag har aldrig gått med på att betala 795 kronor för att jag inte har besvarat ett obesvarbart sms. Dessutom har jag ringt och talat med ON-OFF flera gånger sedan 8/9 OCH hänvisat till detta SMS. ONOFF beter sig som en maffiaverksamhet – fullständigt oacceptabelt

Har pratat ON-OFF:s kundtjänst de säger först att jag inte accepterat ett reparationsförslag på 2595 kr för att SOLID vägrar att ta kostnaden. Jag förklarar hur det ligger till och kundtjänst klickar mig innan jag är klar. Tar en kopp kaffe och ringer igen. Förklarar metodiskt och lugnt, får igen svaret att jag inte accepterat repförslaget på 2595 kr, och kundtjänst inte kan göra något. Kundtjänst hänvisar istället till butiken – och de har jag ju pratat med säkert 5 gånger sedan 8 september.

PÅ-AV ligger inte högst på min valbarhetslista just nu…

Anders

~ av atrewe på 01 oktober 2010.

Ett svar to “ON-OFF, SOLID och Konsumentverket”

  1. fick tillbaks kameran förra veckan – det tog från juni till november… undrar om garantin förlängs med lika lång tid?

Kommentera

 
