Hemsidor utsatta för hemfridsbrott av stiftelse?

God kväll,

Idag fick jag följande meddelande i mailboxen:

mail2

Svenska domänverket har tydligen bestämt sig för en ny affärsidé: Hemfridsbrott – för vad kan det annars kallas när man flyttar domäner/hemsidor genom negativ avtalsbindning?

Tydligen hade verket för imaginära domäner skickat imaginära meddelanden om förestående flytt. ”Om ni vill ha en flytt till oss behöver ni inte göra någon ting…”, vilket naturligtvis hade hamnat tillsammans med erbjudande om blå tabletter. Kanske skickades mailen som torrenter och hamnde i en kvasirättegång enligt paragraf 22. Kanske har dessa mail av misstag uppfattats som illegal kommunistisk/ anarkistisk/ kombattantisk/fascistisk/xxxistisk verksamhet av statsministerns särskilda rådgivare samt FRA och därmed blivit undanhållna verkligheten med pseudoarmkraft (paranoid? vem då? jag? Meh… bara lite för husbehov, så… :-))

Vad skulle hända om banverket kom på tanken att börja köra tåg och drog in SJ’s (med fleras) tågoktrojer genom att skicka ett mail till alla som har SJ:s årskort? ”Om tretti dagar sluta ert årskort gälla…”

Nu hade jag bara tre adresser som behövdes återgäldas till min, av mej själv valda ISP’s juristdiktion.  Det tog bara någon timme att få tag i passwords, authkoder, etc. Inget besvär – jag är ju svensk som förstår att det kan bli fel med lagar och förordningar. Fast jag hade ju gärna varit med mina barn under den tiden, istället. Typ.

Tjingeling, tingeling – nu skall jag se NCIS!

~ av atrewe på 10 mars 2009.

Kommentera

 
